moriodotisi
HomeNewsΑντιδράσεις εκπαιδευτικών: Εμπαιγμός οι μόνιμοι διορισμοί που προωθεί η κυβέρνηση

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών: Εμπαιγμός οι μόνιμοι διορισμοί που προωθεί η κυβέρνηση

Έντονες οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τους διορισμούς. Πιο αναλυτικά, η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρει πως είναι εμπαιγμός οι μόνιμοι διορισμοί που προωθεί η κυβέρνηση

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Οι διορισμοί των 3.772 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για φέτος αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, όταν όχι μόνο φέτος, αλλά κάθε χρόνο οι προσλήψεις των αναπληρωτών φτάνουν τις 50.000 χιλιάδες. Ρεύμα: Τι θα πληρώσουμε το Μάιο Δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών γιατί δεν θα καλύψουν ούτε στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργούνται στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών και της λιτότητας στην παιδεία που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ούτε μπορούν να καλύψουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης. Καμία ουσιαστική κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών δεν πρόκειται να καλύψουν τη νέα χρονιά, παρά μόνο τα κενά που θα δημιουργηθούν από τις 3.757 φετινές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση επιχειρεί ένα προεκλογικό τέχνασμα για να απαντήσει στις αγωνίες δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών, να δημιουργεί προσδοκίες για μόνιμη και σταθερή εργασία. Τα στοιχεία όμως είναι αποκαλυπτικά ότι πάλι χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενοι θα καλύψουν τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου από άκρη σε άκρη όλης της χώρας.

Στην Ειδική αγωγή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια θα καλύψει 250 κενά όταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών έφτασαν τις 14.742 (3.329 στην Δευτεροβάθμια και 11.413 στην πρωτοβάθμια). Τα κενά είναι πολύ περισσότερα γιατί οι προσλήψεις των αναπληρωτών δεν αντιστοιχούν για να καλύπτουν το σύνολο των ωρών και όλων των ειδικοτήτων που προβλέπονται για τους μαθητές της ειδικής αγωγής. Στην Γενική παιδεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια θα καλύψει 3.079 κενά όταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών έφτασαν τις 25.227 (11.382 στην Δευτεροβάθμια και 13.845 στην πρωτοβάθμια). Στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ανακοίνωσε την κάλυψη 250 κενών, ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών είναι 8.225. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της ραγδαίας αύξησης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων από τις προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο στη Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης:

Το 2020 οι προσλήψεις αναπληρωτών ήταν 502, το 2021 ήταν 522, το 2022 ήταν 544 και φέτος έφτασαν τις 634. Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από έξι χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.711. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων. Ο νόμος 4589/19 (προσοντολόγιο) έχει οδηγήσει σε απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κράτησαν όρθια τα δημόσια σχολεία εδώ και χρόνια! Φέτος για ακόμα μια φορά άνοιξαν οι πίνακες για να καταθέσουν οι αναπληρωτές/τριες τα “πολυπόθητα” προσόντα που με αγώνα και αγωνία συγκέντρωσαν.

Χιλιάδες είναι αυτοί που έδωσαν χρήματα σε μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κτλ με τη μόνη ελπίδα την εξασφάλιση μιας εργασιακής θέσης για την επόμενη σχολική χρονιά. Το παράβολο, η μη προσομοίωση πτυχίων και διάφορα τεχνικά λάθη που έγιναν και τις τρεις φορές που φτιάχτηκαν οι πίνακες (2019, 2020 και τώρα 2022) αποδεικνύει πως τα φίλτρα αποκλεισμού και απορρίψεων είναι συστατικό κομμάτι του συστήματος αυτού.

Το προσοντολόγιο Γαβρόγλου συνεχίζει να συνθλίβει τις ζωές των αναπληρωτών που τους υποχρεώνει να συγκεντρώνουν αενάως πρόσθετα πτυχία και μόρια που ποτέ δεν είναι επαρκή, ενώ τα χειρότερα δεν έχουν τέλος με την κυβέρνηση να ανοίγει τη συζήτηση για εξετάσεις ΑΣΕΠ! Αυτή η πολιτική της ΕΕ, του ΟΟΣΑ που ακολουθεί η Κυβέρνηση γιγαντώνει την ελαστική εργασία. Την μία να δουλεύει κανείς και την άλλη να πέφτει στην ανεργία. Να αισθάνεται ο ίδιος ότι φταίει που δεν εργάζεται γιατί δεν μάζεψε αρκετά μόρια, που δεν έγραψε καλά ξανά και ξανά σε εξετάσεις.

Στην εργασιακή επισφάλεια για ακόμα μία φορά στοχεύει το Υπουργείο με την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης που πρώτα και εκβιαστικά προσπαθεί να περάσει μέσω των νεοδιόριστων και στη συνέχεια σε όλους, μόνιμους και αναπληρωτές. Η ατομική αξιολόγηση όπως και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων έχει βρει σύσσωμο τον εκπαιδευτικό κλάδο να τις έχει απορρίψει και αντιστέκεται στην εφαρμογή τους. Συνεχίζουμε τον αγώνα για: -Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλες/όλους! -Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. -Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας. -Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. -Κατάργηση του νόμου της διαίρεσης και της σφαγής των αναπληρωτών, του νόμου Γαβρόγλου (4589/19 – προσοντολόγιο).

Όχι σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ -Υπολογισμός των οργανικών κενών με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων και όχι με πλασματικούς αλγόριθμους που μειώνουν στο ελάχιστο τα κενά και προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. -Μαζικοί διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες στη γενική και την ειδική αγωγή. -Να εγκριθούν όλες οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους. -Να μην εφαρμοστούν τα σκληρά εξεταστικά πλέγματα (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, E.Β.E.). -Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα σε 15. -Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα. -Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία. -Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης.

(πηγή:ipaidia.gr)