moriodotisi
HomeNewsΖ. Μακρή για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς: Δεν είναι στις προθέσεις μας να αλλάξουμε το εργασιακό πλαίσιο

Ζ. Μακρή για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς: Δεν είναι στις προθέσεις μας να αλλάξουμε το εργασιακό πλαίσιο

Δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει η ισχύουσα εργατική νομοθεσία σε ότι αφορά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ξεκαθάρισε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Δεν υπάρχει ανασφάλεια: Οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν είναι πια διετείς, είναι αορίστου χρόνου, δεν υπάρχει ανασφάλεια, δεν υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα που ήταν μέχρι τότε για τους εκπαιδευτικούς, είναι κάτι κεκτημένο, υπό την έννοια ότι έχει ρυθμιστεί και ισχύει και είναι κάτι θετικό και δεν θα μου επιτρεπόταν αυτό να το αποκρύψω ή να μην το τονίσω.

Εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας: Σε ό,τι αφορά την κακή ή την καλή εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, εν προκειμένω στις σχέσεις παροχής εργασίας από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, πάντοτε τον τελευταίο λόγο τον έχουν τα δικαστήρια, ποτέ το υπουργείο και αλίμονο αν τον είχε. Διαπιστωτικά έρχεται το υπουργείο και επικυρώνει τις συμβάσεις αυτές, αλλά τον λόγο τον έχει Η ανεξάρτητη δικαιοσύνη στην οποία οφείλουν, δικαιούνται και η δική μου γνώμη, αν μου επιτρέπετε να πω ως δικηγόρου, είναι ναι, να το κάνουν.

Εάν θεωρούν ότι έγινε καταχρηστική άσκηση δικαιώματος βεβαίως πρέπει να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, γιατί και εκείνοι οι εργοδότες οι οποίοι κάνουν τέτοια χρήση των δυνατοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία -καταχρηστική εν προκειμένω- πρέπει και εκείνοι να τιμωρηθούν.

Ο σκυφτός δάσκαλος δεν είναι καλός δάσκαλος: Πέραν των άλλων, θα ήθελα να σας πω ότι, ναι, ο σκυφτός δάσκαλος δεν είναι καλός δάσκαλος. Κανείς δεν θέλει ο δάσκαλος να είναι σκυφτός. Καλώς κάνουν και συνδικαλίζονται, καλώς κάνουν και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Πάντοτε, όμως, για εμάς στο υπουργείο εκτός από το καλό των εκπαιδευτικών -τους οποίους εμπιστευόμαστε, στους οποίους βασιζόμαστε και με κάθε ευκαιρία τονίζουμε τη δική τους σημαντική συνεισφορά, δεν αρκεί να νομοθετούμε εμείς, πρέπει και εκείνοι να εφαρμόζουν τους νόμους και εκείνοι πρέπει να βάλουν περίσσευμα ψυχής και το κάνουν- πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, και την ανάγκη των παιδιών, κάποιος να τους διδάσκει, να τους μορφώνει. Η άσκηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι μια δύσκολη εξίσωση. Να μην εμποδίζει τη δική τους καλή μόρφωση και εκπαίδευση.

Περιθώρια παρέμβασης του υπ. Παιδείας: Η πρόσληψη, η απασχόληση, η λύση ή η ανάκληση της λύσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου μας. Αυτά ρυθμίζονται από την κοινή εργατική νομοθεσία, με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και κανονίζονται και από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ εργαζομένου και του εργοδότη του.

Θεσπίσαμε νόμο: Η αρμοδιότητα που έχει το υπουργείο είναι να πάρει τη νομοθετική πρωτοβουλία, να θεσπίσει τον νόμο, πράγμα το οποίο κάναμε.

Εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα: Πράγματι, ο ν. 4713/2020 ψηφίστηκε στην περίοδο της πρώτης τετραετίας της Κυβέρνησης Μητσοτάκη. Ο σκοπός και ο στόχος ήταν να υπάρχει ισορροπία στο πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μεταξύ του εργοδότη και των εργαζομένων. Εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα, σύμφωνα με ό,τι προβλέπεται στην εργατική νομοθεσία και προβλέφθηκε κάτι το οποίο δεν αναφέρεται ποτέ από εκείνους οι οποίοι τον επικρίνουν. Οι συμβάσεις μεταξύ εργοδοτών και ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι αορίστου χρόνου. Μέχρι τότε υπήρχε η διετής ισχύς των συμβάσεων για όσους προσλαμβάνονταν για πρώτη φορά σε ιδιωτικό σχολείο.

Πιο σταθερές οι σχέσεις εργασίας: Δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις να διατηρηθούν και να γίνουν πιο μακροχρόνιες και πιο σταθερές οι σχέσεις εργασίας με ό,τι αυτό επωφελές συνεπάγεται για τους εκπαιδευτικούς και για την οργάνωση των σχολείων, αλλά και για το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο. Αυτό, λοιπόν, βοήθησε τους εκπαιδευτικούς και συνέβαλε στην αποτροπή των φαινομένων λήξης της συνεργασίας με τρόπο που θα προκαλούσε και στη δική τους ζωή αναστάτωση και προσωπική αβεβαιότητα.

Προσφυγή στη δικαιοσύνη: Η λήξη των εργασιακών σχέσεων και για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, υπόκειται πάντοτε στην κρίση της δικαιοσύνης. Εμείς απλώς όταν λύεται μία σύμβαση, διαπιστωτικά μέσω της αρμόδιας διεύθυνσης ερχόμαστε και το επικυρώνουμε. Άλλη δυνατότητα παρέμβασης δεν έχουμε, έχει όμως η δικαιοσύνη.

(Πηγή:esos.gr)