moriodotisi
HomeNewsΕκπαίδευση: Βιοτεχνία…συγγραφέων για μοριοδότηση

Εκπαίδευση: Βιοτεχνία…συγγραφέων για μοριοδότηση

Προς διευκόλυνση υποψηφίων για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης

 

«Βιοτεχνία» με τη μοριοδότηση των κριτηρίων για τις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης έχει στηθεί προς όφελος κάποιων επιτήδειων υποψηφίων. Κάποιοι εκδίδουν ηλεκτρονικά βιβλία ώστε να τα προσκομίσουν ως επιπλέον κριτήριο της επιστημονικής παιδαγωγικής συγκρότησής τους, ενώ κάποιοι άλλοι στήνουν εκδοτικούς οίκους για να διευκολύνουν τους πρώτους.

Τι συμβαίνει;

Το άρθρο 33, παράγραφος δ, του νόμου 4823/2021 ορίζει ότι για τις κρίσεις σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης, «συγγραφικό και ερευνητικό έργο επιστημονικού περιεχομένου συναφούς με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, το αντικείμενο απασχόλησης του υποψηφίου ή τις επιστήμες της εκπαίδευσης και τα διδασκόμενα μαθήματα, μοριοδοτείται με πέντε μονάδες κατ’ ανώτατο όριο».

Ενόψει των κρίσεων για τις 116 θέσεις διευθυντών στις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και τις περίπου 160 θέσεις σχολικών συμβούλων, κάποιοι σκέφτηκαν πως έχουν συγγράψει κάποιο βιβλίο που πληροί τους όρους του νόμου. Βεβαίως, τα βιβλία αυτά επί της ουσίας δεν έχουν αξιολογηθεί από κάποια σχετική επιστημονική επιτροπή.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι συγγραφείς πρέπει να πάρουν Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (International Standard Book Number – ISBN). Πρόκειται για περίπλοκη διαδικασία και εδώ εισέρχεται το επιχειρηματικό δαιμόνιο ορισμένων. Συγκεκριμένα, έχουν συσταθεί εκδοτικοί οίκοι για να κάνουν ηλεκτρονική έκδοση του βιβλίου. Έτσι, λαμβάνουν ISBN ως εκδοτικός οίκος και κατόπιν βάζουν το λογότυπο του οίκου πάνω στο ηλεκτρονικό βιβλίο, το οποίο πλέον έχει και πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης. Το αντίτιμο για τον συγγραφέα ξεπερνά τα 150 με 200 ευρώ. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πεδίο των εκδόσεων έχουν εμπλακεί και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μέσω της κατάλληλης νομικής φόρμας εισπράττουν τα χρήματα ως δημόσιοι υπάλληλοι.

Tο αντίτιμο για τον συγγραφέα ξεπερνά τα 150 με 200 ευρώ.

Η προσπάθεια σαφώς και είναι… win-win και για τις δύο πλευρές, εάν αναλογιστούμε ότι πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν γράψει αρκετά βιβλία ή έχουν συμμετάσχει σε κάποιο συλλογικό τόμο. Οι μεν μπορούν να πάρουν επιπλέον μοριοδότηση, οι δε το οικονομικό όφελος.

Η ιστορία έρχεται να προστεθεί στις περιπτώσεις μοριοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων του εξωτερικού, όπως παρουσίασε η «Κ» (φύλλο Πέμπτης 3/2/2022). Συγκεκριμένα, πολλοί υποψήφιοι έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους από ΑΕΙ του εξωτερικού.

Όμως, επειδή η αύξηση των μεταπτυχιακών από το εξωτερικό είναι εντυπωσιακή, στον νόμο 4823/21 ορίζεται ότι τα υποψήφια στελέχη θα εξετάζονται στην ξένη γλώσσα προφορικά από καθηγητές ΑΕΙ και εάν δεν βαθμολογηθούν τουλάχιστον με 5, χάνουν και τη μοριοδότηση για τη γνώση ξένης γλώσσας αλλά και την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου. Ανάλογη διάταξη υπήρχε στον νόμο 4001/2011.

Κατόπιν τούτου οι αιτήσεις για τις 116 θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης ήταν πολύ λίγες (637), καθώς ουκ ολίγοι εμφανίστηκαν να δειλιάζουν μπροστά στην εξέταση στην ξένη γλώσσα, την οποία οφείλουν να γνωρίζουν πολύ καλά αφού σε αυτή έχουν κάνει μεταπτυχιακό.

 

 

 

Πηγή: kathimerini.gr