moriodotisi
HomeNewsΜητρώο Αξιολογητών των νέων Διδακτικών Βιβλίων (πολλαπλού βιβλίου)

Μητρώο Αξιολογητών των νέων Διδακτικών Βιβλίων (πολλαπλού βιβλίου)

Τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών και επικουρικών εμπειρογνωμόνων πρέπει να μην σχετίζονται με τη συγγραφική διαδικασία των βιβλίων, που είναι υποψήφια για ένταξη

Στη δημιουργία Μητρώου Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων, προχωρά το ΙΕΠ, προκειμένου να επιλεγούν τα μέλη των Επιτροπών -Αξιολογητών των νέων βιβλίων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου,που θα καταθέσουν οι εκδότες και οι συγγραφικές ομάδες μέχρι 22 Ιουλίου και κ ως την 30η Απριλίου 2025 για όλα τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

Ήδη η διοίκηση του ΙΕΠ στη χθεσινή συνεδρίασή της αποφάσισε την απευθείας ανάθεση , με προϋπολογισμό 34.100 ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία για την υλοποίηση συστήματος υποβολής αιτήσεων των ενδιαφερομένων για την πλήρωση των παραπάνω θέσεων. Ολόκληρη η διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά, από την υποβολή από τους ενδιαφερομένους, την αξιολόγησή τους, συγκέντρωση τυχόν διευκρινίσεων καθώς και ενημέρωση των ενδιαφερομένων για την πορεία της αίτησής τους.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:

  1. Σύνδεση και πιστοποίηση του ενδιαφερομένου. Η σύνδεση θα γίνεται με χρήση των κωδικών Taxis του ενδιαφερομένου, μετά από κατάλληλη διασύνδεση που θα πρέπει να εκτελέσει ο Ανάδοχος με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
  2. Επιβεβαίωση προσωπικών στοιχείων ενδιαφερομένου. Αφού αναγνωριστεί το ΑΦΜ τους παρουσιάζονται και επιβεβαιώνονται τα βασικά προσωπικά στοιχεία (Όνομα, Επώνυμο κ.λπ.).
  3. Επικαιροποίηση στοιχείων επικοινωνίας. Αν δεν έχουν συμπληρωθεί ήδη στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και email) το σύστημα καλεί τον χρήστη να τα συμπληρώσει – υποχρεωτικό είναι τουλάχιστον το email. Αν είναι συμπληρωμένο τουλάχιστον ένα από τα δύο στοιχεία, δεν εμφανίζεται αυτή η φόρμα. Αν θέλει να αλλάξει στοιχεία επικοινωνίας του εκ των υστέρων, θα μπορεί να το κάνει από επιλογή τύπου διαχείριση λογαριασμού.
  4. Επιλογή αίτησης ανά κατηγορία αξιολογητή. Επειδή τα στοιχεία και ο χειρισμός τους είναι διαφορετικός ανά κατηγορία αξιολογητή, θα σχεδιαστούν 5 διαφορετικές φόρμες, μια ανά κατηγορία. Ο χρήστης θα επιλέγει για ποια κατηγορία θέλει να υποβάλλει αίτηση.

Οι πέντε κατηγορίες είναι οι ακόλουθες:

I. Εν ενεργεία μέλη Δ.Ε.Π.

II. Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί

III. Άλλοι επιστήμονες αυξημένων προσόντων

IV. Τεχνικοί Εμπειρογνώμονες

V. Επικουρικοί Εμπειρογνώμονες

Στοιχεία αίτησης ανά κατηγορία αξιολογητή.

Τα στοιχεία που συμπληρώνονται ανά κατηγορία φαίνονται παρακάτω:

I. Εν ενεργεία μέλη Δ.Ε.Π.

i. Μαθήματα με σειρά προτίμησης

ii. Βεβαίωση από το Α.Ε.Ι. στην οποία θα αναφέρεται η τρέχουσα ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π., καθώς επίσης η βαθμίδα και το γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει

iii. [x] Αποδοχή του περιεχομένου της προσυμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης και συμφωνία ως προς την τήρηση αρχείου προσωπικών δεδομένων

II. Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί

i. Ειδικότητα

ii. Μαθήματα με σειρά προτίμησης

iii. Τίτλος Σπουδών

iv. Διδακτική προϋπηρεσία

v. Βεβαίωση της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης

vi. [x] Αποδοχή του περιεχομένου της προσυμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης και συμφωνία ως προς την τήρηση αρχείου προσωπικών δεδομένων

III. Άλλοι επιστήμονες αυξημένων προσόντων

i. Μαθήματα με σειρά προτίμησης

ii. Αντίγραφο Πτυχίου

iii. Αντίγραφο μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου

iv. Αποδεικτικό έγγραφο προϋπηρεσίας

v. [x] Αποδοχή του περιεχομένου της προσυμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης και συμφωνία ως προς την τήρηση αρχείου προσωπικών δεδομένων

IV. Τεχνικοί Εμπειρογνώμονες

i. Πιστοποιημένη γνώση ή εργασιακή εμπειρία σε HTML5 (τεχνολογίες HTML/CSS/Javascript)

ii. Πιστοποιημένη γνώση ή εργασιακή εμπειρία στις οδηγίες προσβασιμότητας (WCAG) για το περιεχόμενο Διαδικτύου ή με ελέγχους συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας με χρήση σχετικών εργαλείων

iii. Εμπειρία σε ελέγχους καλής λειτουργίας εφαρμογών λογισμικού

iv. Εμπειρία σε σχεδίαση ή ανάπτυξη responsive web εφαρμογών ή σε ελέγχους responsive σχεδίασης

v. Εμπειρία σε ανάπτυξη διαδραστικών ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων

vi. Αντίγραφο Πτυχίου

vii. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (1)

viii. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (2)

ix. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (3)

x. [x] Αποδοχή του περιεχομένου της προσυμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης και συμφωνία ως προς την τήρηση αρχείου προσωπικών δεδομένων

V. Επικουρικοί Εμπειρογνώμονες

i. Τίτλος Σπουδών

ii. Ειδική επαγγελματική εμπειρία στην σελιδοποίηση και κατασκευή ψηφιακών μακετών στο χώρο των εκδόσεων

iii. Ειδική επαγγελματική εμπειρία στον έλεγχο προεκτυπωτικού υλικού (prepress)

iv. Αντίγραφο Μεταλυκειακού τίτλου σπουδών ή Πτυχίου

v. Αντίγραφο μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου

vi. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (1)

vii. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (2)

viii. Αποδεικτικά της επαγγελματικής εμπειρίας (3)

ix. [x] Αποδοχή του περιεχομένου της προσυμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης και συμφωνία ως προς την τήρηση αρχείου προσωπικών δεδομένων

Προσωρινή αποθήκευση αίτησης. H αίτηση μπορεί να καταχωρείται προσωρινά (και να συνεχίσει ο χρήστης αργότερα) και να οριστικοποιηθεί είτε άμεσα είτε σε επόμενο χρόνο.

Έλεγχος αιτήσεων. Εφόσον ολοκληρωθεί η περίοδος υποβολής αιτήσεων, οι υπεύθυνοι του υπουργείου ανακτούν τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί, τα ελέγχουν κατάλληλα.

Ενημέρωση αιτούντα. Σε κάθε αλλαγή status αίτησης αποστέλλεται αντίστοιχο email στον αιτούντα.

Μοριοδότηση αίτησης

Μετά την παρέλευση του παραπάνω διαστήματος αλλαγών γίνεται ο υπολογισμός των μορίων σε κάθε κατηγορία και συμπληρώνεται για κάθε αίτηση. Εφόσον ολοκληρωθεί ο έλεγχος και ο υπολογισμός μορίων, με εξωσυστημική διαδικασία αναρτάται ο πίνακας στο σύστημα και στην Διαύγεια (μαζί με τα μόρια όπου υπάρχουν).

Κλήρωση και Ανάθεση προτεραιότητας. Η αντίστοιχη επιτροπή του Ι.Ε.Π. αποφασίζει βάσει τυχαίας κλήρωσης την ανάθεση προτεραιότητας. Στο τέλος της διαδικασίας συντάσσεται αναλυτική αναφορά με τα αποτελέσματα της διαδικασίας.

Στο πλαίσιο του έργου θα παρασχεθούν , από την εταιρεία, κατ’ ελάχιστο οι ακόλουθες συμπληρωματικές / υποστηρικτικές υπηρεσίες που αφορούν στο σχεδιασμό, την υλοποίηση, την παραγωγική λειτουργία αλλά και τη συντήρησή του:

Μελέτη Εφαρμογής – Ανάλυση Απαιτήσεων

Μελέτη Ασφάλειας

Σχέδιο Ανάκαμψης από Καταστροφές (Disaster Recovery Plan)

Υπηρεσίες Εγκατάστασης / Παραμετροποίησης και Aνάπτυξης του απαραίτητου λογισμικού. Η εγκατάσταση θα γίνει σε υποδομή cloud που θα υποδειχθεί από το Ι.Ε.Π.

Αλλαγές για τη συγκρότηση των Επιστημονικών Επιτροπών αξιολόγησης των νέων σχολικών βιβλίων

Νέα τροποποιητική απόφαση, οποία αφορά τις επιστημονικές Επιτροπές, οι οποίες θα αξιολογήσουν τα σχολικά βιβλία, τα οποία θα παραδώσουν στο ΙΕΠ οι συγγραφικές ομάδες και εκδότες, δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Για τις αμοιβές των Επιστημονικών Επιτροπών έχει προβλεφθεί δαπάνη συνολικού ύψους 835.000 €.

Ειδικότερα οι τροποποιήσεις, έχουν ως εξής:

1. Τη δεύτερη (2η) τροποποίηση της υπό στοιχεία 160159/ΓΔ4/23-12-2022 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Δημιουργία, συγκρότηση, λειτουργία και τεχνική υποστήριξη του Μητρώου Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.), δομή, οργάνωση και περιεχόμενο αυτών, προϋποθέσεις, προδιαγραφές, χαρακτηριστικά, κριτήρια και διαδικασία ένταξης, τροποποίησης, μεταβολής ή απένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β., υποβολή και εξέταση διοικητικών προσφυγών κατά των συναφών πράξεων και όργανα ελέγχου τους» (Β’ 6712), ως ακολούθως:

1Η ΑΛΛΑΓΗ

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 8 αυτής προστίθεται εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Με βάση τις γενικές προδιαγραφές, τις τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας, που ορίζονται στα άρθρα 14 επ. και τα προσαρτημένα παραρτήματα, καθώς και τις ειδικές προδιαγραφές που ορίζονται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 1 του άρθρου 6 και τα παραρτήματα ή λοιπά συνημμένα σ’ αυτή κείμενα, τα βιβλία, που έχουν κατατεθεί, αξιολογούνται από επιστημονικές επιτροπές, οι οποίες συνιστώνται ανά γνωστικό αντικείμενο.

Ανάλογα με το πλήθος των βιβλίων, για τα οποία έχει δηλωθεί ενδιαφέρον σε ένα γνωστικό αντικείμενο, δύναται να συσταθούν περισσότερες της μιας επιστημονικές επιτροπές.

Στις επιτροπές συμμετέχουν και τεχνικοί εμπειρογνώμονες, οι οποίοι προβαίνουν σε έλεγχο συμμόρφωσης ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτύπωση ή την ψηφιακή μορφή των παραδοτέων βιβλίων, καθώς και του συμπληρωματικού ψηφιακού υλικού που συνδέεται με αυτά.

Τις επιτροπές δύναται να συνεπικουρούν επιπλέον εμπειρογνώμονες για τεχνικά θέματα χωρίς να είναι μέλη των επιτροπών.».

2Η ΑΛΛΑΓΗ

Τροποποιείται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 8 και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Για τη σύσταση και συγκρότηση των επιστημονικών επιτροπών της παρ. 2, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), μετά τη λήξη της αποκλειστικής προθεσμίας της παρ. 4 του άρθρου 6, εκδίδει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την οποία καλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή σ’ αυτές μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), εκπαιδευτικοί και άλλοι επιστήμονες αυξημένων προσόντων και γνώσεων στο επιστημονικό και παιδαγωγικό αντικείμενο του μαθήματος ή γνωστικού αντικειμένου, για το οποίο συνιστώνται, και τίθενται τα ειδικότερα κριτήρια και προδιαγραφές επάρκειας, που μπορεί να είναι ιδίως μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, συγγραφικό-ερευνητικό έργο, στο οποίο δύναται να συγκαταλέγονται ιδίως βιβλία, δημοσιεύσεις σε διεθνή και εθνικά περιοδικά, ανακοινώσεις σε διεθνή και εθνικά συνέδρια, καθώς και διδακτική εμπειρία.

Οι επιστημονικές επιτροπές ορίζονται τετραμελείς και σε αυτές περιλαμβάνεται και ο τεχνικός εμπειρογνώμονας, ο οποίος στερείται αποφασιστικής ψήφου.

Σε κάθε επιτροπή συμμετέχει τουλάχιστον ένας/μία εν ενεργεία εκπαιδευτικός αυξημένων προσόντων και γνώσεων στο επιστημονικό και παιδαγωγικό αντικείμενο του μαθήματος/γνωστικού αντικειμένου, για το οποίο η επιτροπή συνιστάται.

Σε κάθε περίπτωση, τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών και επικουρικών εμπειρογνωμόνων πρέπει να μην σχετίζονται με τη συγγραφική διαδικασία των βιβλίων, που είναι υποψήφια για ένταξη».

3Η ΑΛΛΑΓΗ

Τροποποιείται το προτελευταίο και τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 8 και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να συμμετάσχουν στις επιστημονικές επιτροπές καταθέτουν αίτηση σε ψηφιακή εφαρμογή, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στα οποία συγκαταλέγονται ιδίως τα εξής:

α) βιογραφικό σημείωμα,

β) ακαδημαϊκοί τίτλοι,

γ) βεβαιώσεις προϋπηρεσίας και

δ) υπεύθυνη δήλωση ότι δεν σχετίζονται με τη συγγραφική διαδικασία των βιβλίων, που είναι υποψήφια για ένταξη, ούτε συντρέχει οιοδήποτε άλλο κώλυμα συμμετοχής στις επιτροπές.

Την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη για το περιεχόμενο των αιτήσεων των αιτούντων αξιολογητών έχει το Ι.Ε.Π.

Την ευθύνη για τις τεχνικές προδιαγραφές, την τεχνική ανάπτυξη και διαχείριση, τη λειτουργία και την τεχνική υποστήριξη της ψηφιακής εφαρμογής για την υποβολή αιτήσεων αξιολογητών έχει το Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Τα μέλη των επιτροπών, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες καθώς και οι επικουρικοί εμπειρογνώμονες, ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ι.Ε.Π.».

4Η ΑΛΛΑΓΗ

Τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 8 και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«6. Κατά την αξιολόγηση κάθε διδακτικού βιβλίου, που υποβλήθηκε, οι επιστημονικές επιτροπές εξετάζουν την επιστημονική, παιδαγωγική και διδακτική καταλληλότητα και εγκυρότητά του, συμπεριλαμβανομένου του συμπληρωματικού ψηφιακού υλικού.

Οι τεχνικοί και επικουρικοί εμπειρογνώμονες των επιστημονικών επιτροπών ελέγχουν τις προδιαγραφές, που σχετίζονται με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των βιβλίων, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές προδιαγραφές για την εκτύπωση και την ψηφιακή μορφή των βιβλίων και τις τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στο συμπληρωματικό ψηφιακό υλικό.

Για την υλοποίηση της αξιολόγησης αποκτούν πρόσβαση στο υλικό, που έχει υποβληθεί από τους συμμετάσχοντες συγγραφείς στο Σύστημα Υποβολής Βιβλίων, αξιοποιώντας τα εργαλεία και το σύνολο των δυνατοτήτων που τους παρέχει το σύστημα. Αξιολογική κρίση των επιστημονικών επιτροπών που αγνοεί ή δεν συνάδει με το πόρισμα του ελέγχου των οικείων εμπειρογνωμόνων αιτιολογείται ειδικώς στο σχετικό πρακτικό.».

(Πηγή:esos.gr)