
Μέσα στον Μάρτιο, θα παρουσιαστεί η νέα δυνατότητα για την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της πλατφόρμας gov.gr, η οποία υπόσχεται να απλοποιήσει τη διαδικασία και να την καταστήσει εντελώς χωρίς «χαρτούρα».
Οι καταναλωτές θα μπορούν να αλλάξουν πάροχο χωρίς να χρειάζεται να υποβάλουν φυσικά ή ψηφιακά έγγραφα, αφού το μόνο που απαιτείται είναι η έγκρισή τους για την ηλεκτρονική άντληση των απαραίτητων στοιχείων από τον νέο πάροχο.
Ποια είναι η διαδικασία
Η διαδικασία για την αλλαγή παρόχου μέσω gov.gr είναι σχεδιασμένη για να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή και γρήγορη. Ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής δεν χρειάζεται να συμπληρώσει ή να καταθέσει έγγραφα. Αντίθετα, θα δώσει την έγκρισή του στον πάροχο να αντλήσει αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία για τη διαδικασία αλλαγής. Αυτό σημαίνει ότι η όλη διαδικασία θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά και χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας ή εγγράφων. Το σχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη νέα εφαρμογή βάζει τέλος στη γραφειοκρατία που μέχρι στιγμής είναι απαραίτητη για τη μετάβαση από τον έναν πάροχο. Με την ενεργοποίηση της ψηφιακής διαδικασίας μπαίνει τέλος στην επισύναψη δικαιολογητικών για την αλλαγή παρόχου.
Τα απαραίτητα έγγραφα θα αντλούνται πλέον αυτόματα από τον ψηφιακό πορτοφόλι του καταναλωτή. Το μόνο που πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές που θέλουν να αλλάξουν πάροχο είναι να δώσουν έγκριση στην εταιρεία να αντλήσει μια φορά από το «ψηφιακό πορτοφόλι» τους στο gov.gr, τα προσωπικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη σύναψη του συμβολαίου προμήθειας. Με τον τρόπο αυτό η διαδικασία θα μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς ο καταναλωτής να χρειάζεται να στείλει δικαιολογητικά.
Ο καταναλωτής που αλλάζει προμηθευτή θα επικοινωνεί με τον πάροχο μόνο για να συμφωνήσει στο τιμολόγιο της επιλογής του. Κατόπιν θα λαμβάνει ειδοποίηση στο «ψηφιακό πορτοφόλι» για να δώσει την εντολή συναίνεσης, προκειμένου η εταιρία τα αντλήσει τα στοιχεία καταναλωτή που είναι απαραίτητα για τη σύναψη του νέου συμβολαίου Η συναίνεση θα δίδεται με την ηλεκτρονική υπογραφή.