HomeNewsΑναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη Β’ φάση προσλήψεων 2024-2025

Αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη Β’ φάση προσλήψεων 2024-2025

Σύνοδος Πρυτάνεων στον Μυστρά

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025, αναμένεται σύντομα η ανακοίνωση της Β’ Φάσης προσλήψεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Αυτή η φάση προσλήψεων είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα καλύψει βασικές ανάγκες που αφορούν τη στήριξη των μαθητών σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, την ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης, καθώς και την υποστήριξη ειδικών κατηγοριών μαθητών στα ελληνικά σχολεία.

Ποιες προσλήψεις αναμένονται για τους αναπληρωτές

Η Β’ Φάση προσλήψεων θα αφορά μια σειρά από προγράμματα και πράξεις που έχουν σχεδιαστεί για την υποστήριξη των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος. Αναλυτικά, οι προσλήψεις περιλαμβάνουν:

  1. 700 Μέλη ΕΕΠ σε Κλάδους ΠΕ30 και ΠΕ23
    Αυτή η κατηγορία προσλήψεων αφορά:

    • 255 Κοινωνικούς Λειτουργούς ΠΕ30 και
    • 445 Ψυχολόγους ΠΕ23

    Οι αναπληρωτές αυτοί θα προσληφθούν στο πλαίσιο της Πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού». Η δράση αυτή αποσκοπεί στην υποστήριξη της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής ένταξης των μαθητών σε όλα τα σχολικά περιβάλλοντα, με έμφαση στην καλλιέργεια της συναισθηματικής ανθεκτικότητας και της κοινωνικής προσαρμογής.

  2. 237 Ψυχολόγοι ΠΕ23 για την Υποστήριξη Μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
    Οι προσλήψεις αυτών των ψυχολόγων θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης». Στόχος της δράσης αυτής είναι η ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), προκειμένου να ενισχυθούν σε κρίσιμες δεξιότητες όπως η συναισθηματική ανάπτυξη και η διαχείριση του άγχους, που συχνά επηρεάζει την εκπαιδευτική τους πρόοδο και τις επαγγελματικές τους προοπτικές.
  3. 49 Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30 για την Υποστήριξη Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ
    Οι κοινωνικοί λειτουργοί αυτοί θα προσληφθούν για την υποστήριξη των τάξεων υποδοχής και των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) στο πλαίσιο της Πράξης «Αναδιαμόρφωση και υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, σχολικά έτη 2023-2026». Το έργο αυτό έχει ως στόχο να προσφέρει ψυχοκοινωνική στήριξη στους μαθητές που ανήκουν σε προσφυγικούς και μεταναστευτικούς πληθυσμούς, διευκολύνοντας την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  4. Προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Ειδικά και Γενικά Σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ
    Πέρα από τις στοχευμένες πράξεις, θα γίνουν προσλήψεις μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε Ειδικά και Γενικά σχολεία, καθώς και στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ). Αυτές οι προσλήψεις θα γίνουν βάσει των αναγκών και των κενών που έχουν καταγραφεί στα σχολεία, εξασφαλίζοντας ότι κάθε σχολική μονάδα θα μπορεί να παρέχει επαρκή στήριξη στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή δυσκολίες.

Ο Ρόλος των ΕΕΠ και ΕΒΠ στην Εκπαίδευση

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) παίζουν κομβικό ρόλο στην ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου, ειδικά όταν πρόκειται για την υποστήριξη μαθητών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές, συναισθηματικές ή εκπαιδευτικές δυσκολίες. Τα μέλη του ΕΕΠ περιλαμβάνουν κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές και άλλους ειδικούς, ενώ το ΕΒΠ επικεντρώνεται στη φροντίδα και την υποστήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, συχνά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.