HomeNewsΑναπληρωτές φιλόλογοι: Ζητούν από το Υπ. Παιδείας άμεσο άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής

Αναπληρωτές φιλόλογοι: Ζητούν από το Υπ. Παιδείας άμεσο άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής

Αποσπασμένοι Εκπαιδευτικοί

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων απευθύνει επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την ταχεία έναρξη της διαδικασίας για το άνοιγμα των πινάκων της Ειδικής Αγωγής.

Η επιστολή, που έχει αποσταλεί στον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κ. Πιερρακάκη, καθώς και στην υφυπουργό Παιδείας Ζ. Μακρή, τον Ι. Λυτρίβη και τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ι. Κατσαρό, τονίζει την ανάγκη να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών. Επισημαίνεται η άμεση ανάγκη για νέες προκηρύξεις που θα καταρτίσουν τους αντίστοιχους πίνακες, καθώς οι ισχύοντες πίνακες της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι προέρχονται από τις προκηρύξεις 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022, λήγουν με το τέλος του σχολικού έτους 2024-2025.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι η γρήγορη διαδικασία κατάρτισης νέων πινάκων για το σχολικό έτος 2024-2025 θα επιτρέψει στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) να ολοκληρώσει την έκδοση των νέων πινάκων πριν από τις προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες συνήθως γίνονται τον Αύγουστο, εξασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.Επιπλέον, αναφέρεται ότι αυτή η διαδικασία θα δώσει στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής την ευκαιρία να επικαιροποιήσουν τα προσόντα τους και να δηλώσουν την προϋπηρεσία τους, ενώ παράλληλα θα δώσει τη δυνατότητα σε νέους συναδέλφους να συμπεριληφθούν για πρώτη φορά στους πίνακες.

Αναλυτικά όσα ζητούν οι αναπληρωτές φιλόλογοι

Θέμα: Επίσπευση ανοίγματος των πινάκων Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2024-2025 

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ως Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (Σ.Α.Φ.), επισημαίνουμε την αναγκαιότητα να ανοίξουν οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2024-2025 με στόχο την άμεση υλοποίηση των διαδικασιών νέων προκηρύξεων και κατάρτισης πινάκων. Οι ισχύοντες πίνακες, σύμφωνα με τη νομοθεσία παρ.1 του άρθρου 56 του Ν. 4589/2019, λήγουν το δεύτερο σχολικό έτος που έπεται του σχολικού έτους κατά το οποίο δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ. Επομένως, προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών, απαιτείται η άμεση έναρξη των διαδικασιών νέων προκηρύξεων για την κατάρτιση αντίστοιχων πινάκων, αφού το σχολικό έτος 2024-2025 λήγουν οι ισχύοντες οριστικοί πίνακες της Ειδικής Αγωγής των προκηρύξεων 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022.

Η επίσπευση των διαδικασιών κατάρτισης νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής κατά το σχολικό έτος 2024-2025, επιτρέπει τη μεσολάβηση ενός εύλογου χρονικού διαστήματος κατά το οποίο το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) θα δύναται να ολοκληρώσει την έκδοση των νέων πινάκων πριν από τις προσλήψεις των αναπληρωτών, που συνήθως πραγματοποιούνται τον Αύγουστο, διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Παράλληλα, επιτρέπεται αφενός στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής να επικαιροποιήσουν τα προσόντα τους και να δηλώσουν την προϋπηρεσία τους,  και αφετέρου στους νέους συναδέλφους να συμπεριληφθούν για πρώτη φορά στους πίνακες.

Αντιθέτως, μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην έκδοση των νέων πινάκων θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στους συναδέλφους που περιμένουν να εργαστούν για πρώτη φορά, στερούμενοι της δυνατότητας να ασκήσουν τα καθήκοντά τους. Η μη έγκαιρη κατάρτιση των πινάκων, επιπρόσθετα, μπορεί να προκαλέσει κενά στη στελέχωση των σχολικών μονάδων, επηρεάζοντας αρνητικά τη λειτουργία τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Μια τέτοια συνθήκη ενδέχεται να οδηγήσει αρκετές οικογένειες στην υποστήριξη των παιδιών τους από Ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη και ειδικό βοηθό.

Η πολιτεία, σύμφωνα με τη νομοθεσία παρ.1 του άρθρου 1 του Ν. 3699/2008, δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και, ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας, οφείλει να μεριμνά για την τελεσφόρα παροχή αυτής στους μαθητές με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας. Η έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας καθίσταται, επομένως, κρίσιμη και ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και την ολόπλευρη κάλυψη των ιδιαίτερων μαθησιακών αναγκών των μαθητών.

Θέτοντας ως κύρια προτεραιότητα τόσο την απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και την πλήρη κάλυψη των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων, αιτούμαστε την άμεση δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των πινάκων της Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2024-2025.