HomeNewsΑρχή Διασφάλισης Ποιότητας: Προτάσεις αλλαγών στην παράλληλη στήριξη για τα Νηπιαγωγεία

Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας: Προτάσεις αλλαγών στην παράλληλη στήριξη για τα Νηπιαγωγεία

Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) παρουσίασε πρόσφατα μια σημαντική έκθεση που αφορά στην εκπαίδευση των νηπίων και την ενίσχυση των παιδιών που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μαθησιακές δυσκολίες στην πορεία τους.

Οι προτάσεις της Αρχής εστιάζουν στην ενίσχυση της παράλληλης στήριξης και στην ενσωμάτωση προληπτικών παρεμβάσεων από το Νηπιαγωγείο, με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για τις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι νηπιαγωγοί καλούνται να εντοπίσουν τα νήπια που δείχνουν σημάδια πιθανών μαθησιακών προβλημάτων και να υποδείξουν τις περιπτώσεις τους για αξιολόγηση από μια αρμόδια τριμελή επιτροπή.

Η εν λόγω διαδικασία, που θα υλοποιηθεί το Μάρτιο, στοχεύει στην έγκαιρη αναγνώριση των μαθητών που χρήζουν υποστήριξης μέσω Παράλληλης Στήριξης, καθώς το ποσοστό των μαθητών στο Δημοτικό σχολείο που χρειάζονται τέτοια υποστήριξη είναι ήδη αρκετά υψηλό. Η απόφαση της επιτροπής θα είναι δεσμευτική, παρά τη συνήθη αντίσταση των γονέων που μπορεί να δυσκολεύονται να αποδεχτούν τέτοιες αποφάσεις χωρίς επαρκή επιστημονική καθοδήγηση. Ωστόσο, η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση στο Νηπιαγωγείο αναμένεται να μειώσουν τις μετέπειτα ανάγκες για επιπλέον παρέμβαση.

Η πρόταση αυτή για προληπτική στήριξη έχει στόχο να μειώσει τις μελλοντικές γνωματεύσεις για Παράλληλη Στήριξη και να προλάβει τις μεγαλύτερες μαθησιακές δυσκολίες πριν αυτές εμφανιστούν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Με την έγκαιρη παρέμβαση, τα παιδιά μπορούν να ενισχυθούν και να υποστηριχθούν για να αποφύγουν πιο σοβαρές δυσκολίες στην πορεία τους, ενώ οι γονείς θα ενημερώνονται και θα κληθούν να αποδεχτούν ή να απορρίψουν την ένταξη των παιδιών τους σε προγράμματα στήριξης.