
Με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή, επανακατατάσσονται 14 σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε νέες αξιολογικές κατηγορίες. Η υπουργική απόφαση αποτελεί μέρος του ευρύτερου πλαισίου εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την καλύτερη κατανομή των πόρων στα σχολεία, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η νέα κατάταξη βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η μαθητική απόδοση, η υποδομή των σχολικών μονάδων, η γεωγραφική θέση, καθώς και ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε κάθε σχολείο. Η διαδικασία αυτή είναι το αποτέλεσμα συστηματικής αξιολόγησης και διαβούλευσης με φορείς της εκπαίδευσης.
Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, δήλωσε ότι οι αλλαγές αυτές έχουν στόχο να ενισχύσουν την ισότητα στις ευκαιρίες εκπαίδευσης και να εξασφαλίσουν ότι οι σχολικές μονάδες που αντιμετωπίζουν προκλήσεις θα λαμβάνουν την αναγκαία στήριξη για να βελτιώσουν τις συνθήκες μάθησης των μαθητών τους. «Η ανακατανομή των σχολικών μονάδων στις αξιολογικές κατηγορίες επιτρέπει στο Υπουργείο να παρέχει στοχευμένες παρεμβάσεις, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Νέες αξιολογικές κατηγορίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η απόφαση αυτή επιφέρει αλλαγές στην κατηγοριοποίηση σχολείων ανά την Ελλάδα, με στόχο την πιο δίκαιη και ορθολογική διανομή των εκπαιδευτικών πόρων. Συγκεκριμένα, οι σχολικές μονάδες που επανακατατάσσονται αφορούν διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ η κάθε σχολική μονάδα θα ενταχθεί σε μία από τις αναθεωρημένες αξιολογικές κατηγορίες.
Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει την ενίσχυση των σχολείων που βρίσκονται σε περιοχές με ιδιαίτερες ανάγκες, είτε λόγω της γεωγραφικής απομόνωσης είτε λόγω κοινωνικών και οικονομικών παραμέτρων που επηρεάζουν τις μαθησιακές επιδόσεις των παιδιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα δοθεί έμφαση στη βελτίωση των υποδομών, στην πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και στην ενίσχυση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης που τέθηκαν, το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να ενισχύσει τη λειτουργία των σχολείων που παρουσιάζουν μεγαλύτερες προκλήσεις, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες στους μαθητές και βελτιώνοντας τις συνθήκες διδασκαλίας και μάθησης σε ολόκληρη τη χώρα.