
Η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, καθώς αποκαλύφθηκε ότι παραμένουν 483 κενές θέσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος από υποψήφιους. Αυτή η κατάσταση έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη Γενική Εκπαίδευση όσο και στην Ειδική Αγωγή, με 350 από τις κενές θέσεις να αφορούν δασκάλους σε αυτούς τους τομείς.
Τα κενά στις θέσεις αναπληρωτών και τα προβλήματα που δημιουργούνται
Στη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, οι εκπαιδευτικές αρχές είχαν προγραμματίσει την κάλυψη 483 κενών θέσεων, ωστόσο δεν υπήρξε επαρκές ενδιαφέρον από τους υποψήφιους που είναι ενταγμένοι στους πίνακες του ΑΣΕΠ. Ειδικότερα, ενώ το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ) είχε εξασφαλίσει πιστώσεις για 9.246 προσλήψεις, τελικά πραγματοποιήθηκαν μόνο 8.763. Οι υπόλοιπες θέσεις παραμένουν κενές, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για την ποιότητα της εκπαίδευσης και την επάρκεια των εκπαιδευτικών.
Από τις 483 κενές θέσεις, οι 350 σχετίζονται με δασκάλους γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Η έλλειψη ενδιαφέροντος για αυτές τις θέσεις ενδέχεται να σχετίζεται με διάφορους παράγοντες, όπως οι συνθήκες εργασίας, οι μισθολογικές αμοιβές και η γενικότερη εικόνα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος στη χώρα. Για την κάλυψη αυτών των θέσεων, το ΥΠΑΙΘΑ σχεδιάζει την έκδοση Ειδικής Προκήρυξης, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις σχολικές μονάδες.
Προβλήματα και Κενά στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ-ΕΒΠ)
Η έλλειψη εκπαιδευτικών δεν περιορίζεται μόνο στους δασκάλους, αλλά επηρεάζει και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Έχει ήδη ανακοινωθεί ειδική προκήρυξη για την κάλυψη περίπου 365 κενών θέσεων νοσηλευτών και εργασιοθεραπευτών, από τις οποίες έχουν καλυφθεί μόλις 162. Για τις υπόλοιπες κενές θέσεις, δεν βρέθηκαν υποψήφιοι, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επάρκεια των ειδικών επαγγελματιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Με δεδομένη την κατάσταση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει τη δυνατότητα έκδοσης τοπικής πρόσκλησης για την κάλυψη των υπολοίπων αναγκών, ειδικά για τους νοσηλευτές. Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση των κενών θέσεων και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα σχολεία.