
Με νέα απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ, το Υπουργείο Παιδείας καθορίζει τις λεπτομέρειες για την οργάνωση και υλοποίηση της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) για τα σχολικά έτη 2024-2025 έως 2026-2027. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, προβλέπεται η συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας μέσα στην τάξη, κατά τη διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων.
Το πρόγραμμα για τα ΕΠΑΛ- Π.ΕΠΑΛ
Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στην Πράξη «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο. Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία εφαρμόζεται στα ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4368/2016, όπως τροποποιήθηκαν με το ν. 4485/2017.
Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων και η παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών μέσω της συνδιδασκαλίας κατά τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. Η διδασκαλία θα γίνεται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, προσφέροντας στους μαθητές ενισχυμένη εκπαιδευτική υποστήριξη. Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», το οποίο εφαρμόζεται τόσο στα Ημερήσια όσο και στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., βάσει του άρθρου 7 του ν. 4186/2013, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4559/2018.
Πιο αναλυτικά
Η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΕΔ) εφαρμόζεται για τα σχολικά έτη 2024-2025 έως 2026-2027 σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) της χώρας, με προτεραιότητα στους/στις μαθητές/τριες της Α’ τάξης και προβλέπει τη διδασκαλία των μαθημάτων «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» με συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας μέσα στην τάξη.
Υλοποιείται σύμφωνα με τα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών (ΩΠΣ) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ), με στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών/μαθητριών των ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ. κατά το πνεύμα και το περιεχόμενο των προβλεπομένων. Στη συνδιδασκαλία διδάσκουν ο Υπεύθυνος Καθηγητής Μαθήματος (ΥΜ) και ο Συνεργάτης Καθηγητής Μαθήματος (ΣΜ), οι οποίοι αποτελούν τη Διδακτική Ομάδα.
Κύριο αντικείμενο της συνεργασίας τους είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της συνδιδασκαλίας στα αντίστοιχα μαθήματα, η διαφοροποίηση της διδασκαλίας σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των μαθητών και μαθητριών προς επίτευξη των στόχων της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας (ΕΕΔ) και η διαμόρφωση του βέλτιστου κλίματος μάθησης και λειτουργίας των μαθητών/τριών στη σχολική κοινότητα, σύμφωνα με τους στόχους του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» και ειδικότερα της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Ως Υπεύθυνος Καθηγητής Μαθήματος (ΥΜ) ορίζεται ο εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας στον οποίο ο Σύλλογος αναθέτει τη διδασκαλία του μαθήματος. Ως Συνεργάτης Καθηγητής Μαθήματος (ΣΜ) ορίζεται ο εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται ή τοποθετείται για τις ανάγκες της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης