
Επίσημα πλέον λαχανόκηποι στα σχολεία… Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη υπέγραψε απόφαση για τη δημιουργία λαχανόκηπων σε 1.750 σχολεία, με προϋπολογισμό 2.000.000 ευρώ.
Ανά κατηγορία σχολείου προβλέπεται να διατεθούν όλα τα απαραίτητα για τη δημιουργία σχολικών λαχανόκηπων όπως ενδεικτικά παρτέρια, χώμα, μικρά θερμοκήπια, σετ εργαλείων κηπουρικής, σετ σπόρων για τις καλλιέργειες, ποτιστήρια κλπ.
Το αιτιολογικό της σχετικής απόφασης αναφέρει:
Η χρηματοδότηση δράσης που εντάσσεται στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμια εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ, για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση και την ενίσχυση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, με γνώμονα την «προώθηση της καινοτομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης» ώστε οι αξίες της αειφορίας να ενταχθούν έμπρακτα στα προγράμματα σπουδών και τις λειτουργίες του σχολείου.
Η εκπαίδευση, προσανατολισμένη στην αειφορία και η ανάπτυξη σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εφοδιάζουν τους μαθητές με τις απαραίτητες γνώσεις και καλλιεργούν τις δεξιότητές τους και την ικανότητά τους για δράση ενώ τους ενισχύουν εσωτερικά στη διαμόρφωση αξιών, στάσεων και κινήτρων.
Η βιωματική δράση «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα, συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε δημιουργούμε», πρόκειται να υποστηρίξει τους μαθητές/τριες, με βιωματικό τρόπο, στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ της παραγωγής τροφίμων και των αντίστοιχων περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς και στην υιοθέτηση βιώσιμων αντιλήψεων και στάσεων στην προσωπική και καθημερινή τους ζωή, οι οποίες ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών, ο εμπλουτισμός των γνώσεων τους σε πολύπλοκα περιβαλλοντικά προβλήματα και η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, αναμένεται να συμβάλλουν στη διαμόρφωση διαφόρων πτυχών της προσωπικότητάς τους, ώστε να είναι σε θέση να αναζητούν λύσεις και να καταστούν ενημερωμένοι και κριτικά σκεπτόμενοι ενεργοί πολίτες, συμβάλλοντας μελλοντικά στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.