Το τελευταίο διάστημα, έχει προκύψει ένα σημαντικό πρόβλημα με την πλατφόρμα Myschool, καθώς παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έγκαιρη αποστολή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων από τα σχολεία προς τους κηδεμόνες των μαθητών. Το πρόβλημα αυτό έχει προκαλέσει αναστάτωση τόσο στους Διευθυντές των Σχολείων όσο και στους γονείς, οι οποίοι ενδέχεται να μην λαμβάνουν εγκαίρως τις απαραίτητες ενημερώσεις.
Η ανακοίνωση του Myschool αναφέρει χαρακτηριστικά: «Σας ενημερώνουμε πως διαπιστώσαμε καθυστερήσεις στην έγκαιρη αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων των σχολείων προς τους κηδεμόνες και έχουμε ενημερώσει σχετικά για το πρόβλημα. Θα υπάρξει νέα ενημέρωση όταν ειδοποιηθούμε πως αντιμετωπίστηκε. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας». Παρά την παραδοχή του προβλήματος, το Myschool δεν έχει προσδιορίσει με ακρίβεια πότε αναμένεται να λυθεί το ζήτημα.
Αναλυτικά για το πρόβλημα στην πλατφόρμα Myschool
Το πρόβλημα, που φαίνεται να έχει διάρκεια, έχει προκαλέσει σύγχυση και στους Διευθυντές των Σχολείων, οι οποίοι, νομίζοντας ότι το μήνυμα δεν έχει φτάσει στους παραλήπτες, επαναλαμβάνουν την αποστολή του, στέλνοντας το ίδιο μήνυμα δύο ή τρεις φορές. Αυτές οι διπλές ή τριπλές αποστολές έχουν δημιουργήσει επιπλέον φόρτο για τα σχολεία, ενώ οι κηδεμόνες ενδέχεται να λαμβάνουν πολλές φορές την ίδια ενημέρωση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αποπροσανατολισμό και σύγχυση.
Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί και άλλο πρόβλημα με την πλατφόρμα. Κατά το τελευταίο διάστημα, το Myschool σταμάτησε να εμφανίζει το μήνυμα αποστολής στους τελικούς παραλήπτες. Αυτό σημαίνει ότι, οι Διευθυντές των Σχολείων δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν αν τα μηνύματα έχουν παραδοθεί σωστά στους κηδεμόνες, κάτι που ενδέχεται να δημιουργεί αβεβαιότητα και για τους ίδιους. Η αντιμετώπιση του ζητήματος και η διόρθωση των καθυστερήσεων στην αποστολή των μηνυμάτων αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας και του οργανισμού υπεύθυνου για την πλατφόρμα. Επιπλέον, οι αρμόδιοι θα πρέπει να εστιάσουν και στην διόρθωση του λάθους με τις απουσίες, το οποίο έχει επηρεάσει τη σωστή καταγραφή και την παρακολούθηση της παρουσίας των μαθητών.
Όπως επισημαίνεται από το Myschool, το πρόβλημα της καθυστέρησης έχει ήδη εντοπιστεί και γίνονται προσπάθειες για την επίλυσή του. Παρόλα αυτά, οι γονείς και οι δάσκαλοι εξακολουθούν να περιμένουν τη λύση, ενώ η ανάγκη για διαρκή επικοινωνία και άμεση ενημέρωση καθίσταται όλο και πιο επιτακτική. Η επιτυχής αποστολή μηνυμάτων και η ακριβής καταγραφή των απουσιών είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το λάθος με τις απουσίες
Επίσης το Myschool θα πρέπει να διορθώσει στην πλατφόρμα του και το λάθος με τις απουσίες. Οι δικαιολογημένες από γονείς και γιατρό δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στις μη προσμετρώμενες αλλά να υπολογίζονται στο σύνολο των απουσιών.
Τρεις κατηγορίες απουσιών υπάρχουν:
- αδικαιολόγητες
- δικαιολογημένες
- μη προσμετρώμενες.
Ποιες απουσίες μαθητών/ιών εξαιρούνται κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης και ποιες καταγράφονται αλλά δεν προσμετρώνται
Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών Γυμνασίου και Λυκείου χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Σύμφωνε με την υπουργική απόφαση οι οποία ισχύει από το τρέχον σχολικό έτος, επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:
α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),
β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται παρακάτω.
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) αδικαιολόγητες απουσίες . Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη. Στην περίπτωση των Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. οι ως άνω μαθητές/τριες δεν εγγράφονται – επανεγγράφονται στην ίδια τάξη των προαναφερόμενων σχολείων.