Στην καθιερωμένη Κυριακάτικη εβδομαδιαία ανασκόπηση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εστίασε εκτενώς στα ζητήματα της παιδείας, ανακοινώνοντας πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη βελτίωση των σχολείων, στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών, καθώς και στην ενίσχυση των δυνατοτήτων για τους μαθητές και τους σπουδαστές. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα σχέδια για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών υποδομών, την επαγγελματική εξέλιξη των διδασκόντων και την ενίσχυση των παροχών και των δυνατοτήτων που προσφέρονται στους νέους, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης για μια σύγχρονη, αποτελεσματική και προσβάσιμη παιδεία για όλους.
Τι σημείωσε ο πρωθυπουργός για τα θέματα παιδείας
Για τα σχολικά Γεύματα
Η καλή πορεία της οικονομίας και η αύξηση των δημοσίων εσόδων από τη μείωση της φοροδιαφυγής μεγεθύνει και το εύρος της κοινωνικής μας πολιτικής. Γιατί εκεί κατευθύνουμε και θα κατευθύνουμε το μέρισμα της ανάπτυξης και των πλεονασμάτων. Παράδειγμα, το Πρόγραμμα Σχολικών Γευμάτων σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026 συνολικού προϋπολογισμού 345 εκ. ευρώ. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ παράλληλα αυξήθηκε τόσο ο αριθμός των γευμάτων ανά ημέρα (από 217.000 σε 231.000), όσο και ο αριθμός των Δήμων που υλοποιείται το Πρόγραμμα (από 133 σε 153), αλλά και ο αριθμός των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν (από 1.658 σε 1.882).
17 νέες σχολικές μονάδες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Θα μείνω στην Περιφέρεια για άλλο ένα σημαντικό έργο με κοινωνική ανταποδοτικότητα. Υπογράφηκε η σύμβαση για τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση 17 νέων σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Τα νέα κτήρια θα είναι βιοκλιματικά και θα καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 περιφερειακούς Δήμους της κεντρικής Μακεδονίας που έχουν αυξανόμενο μαθητικό πληθυσμό. Συγκεκριμένα, στους Δήμους Νεάπολης Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας Χορτιάτη και Κατερίνης. Οι 17 σχολικές μονάδες, βάσει της σύμβασης, θα παραδοθούν σε 24 μήνες από την κατασκευαστική εταιρεία που αναλαμβάνει, επιπλέον, τη συντήρηση των εγκαταστάσεων για 25 χρόνια, την ασφάλιση, τη φύλαξη και την καθαριότητα των κτηριακών εγκαταστάσεων και όλους τους λογαριασμούς (ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, αποχέτευσης, φυσικού αερίου, σταθερής τηλεφωνίας και Internet)!
Για τη Νομική Αθήνας
Με την ευκαιρία να συγχαρώ την ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών, που κατέκτησε τη δεύτερη θέση στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού εικονικής δίκης στο Δίκαιο του Διαστήματος «Manfred Lachs Space Law Moot Court Competition» που οργανώθηκαν πρόσφατα στο Μιλάνο. Συμμετείχαν 70 Πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και αξιολογητές ήταν τρεις δικαστές από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο σημαντική την επιτυχία τους, προφανώς αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας. Μπράβο λοιπόν στην Χρυσή Βορλόου, τον Ευάγγελο Γαζή και τη Ρεγγίνα Κουρτίδη, αλλά και στον επίσης άξιο καθηγητή -«προπονητή» τους Γεώργιο Κυριακόπουλο και τους «βοηθούς» του Γιώργο Χατζηχαραλάμπους και Βέρα Παλιαλέξη. Η αριστεία -που λοιδορείται από ορισμένους- είναι προϊόν της σοβαρής συλλογικής δουλειάς που γίνεται στα ελληνικά ΑΕΙ, όπως η Νομική Αθηνών. Μακάρι να δούμε και άλλες πολλές τέτοιες «κατακτήσεις».
Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Είχα δεσμευτεί προσωπικά στη συνάντηση που είχα με τους εκπροσώπους των Ελλήνων καλλιτεχνών ότι θα ιδρυθεί και στην Ελλάδα -ομολογουμένως με ασύγγνωστη καθυστέρηση- Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών. Το κάνουμε. Το σχετικό νομοσχέδιο που προέκυψε ύστερα από διάλογο εκπροσώπων όλων των εμπλεκομένων φορέων, παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο και προωθείται σε δημόσια διαβούλευση. Να θυμίσω ότι είχε γίνει το 2007 μια απόπειρα αλλά δεν προχώρησε λόγω των αντιδράσεων των ΑΕΙ. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο; Ιδρύεται Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών, πανεπιστημιακού επιπέδου στα πρότυπα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, υπαγόμενη στο Υπουργείο Παιδείας, που θα οργανώνει προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών στο θέατρο, στον χορό και στη μουσική. Η εισαγωγή των υποψηφίων θα γίνεται χωρίς συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά με ειδικές εξετάσεις, όπως και στη Σχολή Καλών Τεχνών. Ωστόσο οι υποψήφιοι υποχρεούνται να έχουν απολυτήριο λυκείου. Θα έχει πέντε τμήματα που προέρχονται από την ενσωμάτωση των υφιστάμενων σχολών του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Τα πτυχία τους θα αναβαθμιστούν -ένα σωστό αίτημα των καλλιτεχνών- για πρόσβαση στο Δημόσιο. Είναι μια σπουδαία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού που έχει και αξιακή διάσταση. Δεν μπορεί το θέατρο, ο χορός και η μουσική να αντιμετωπίζονται στην Ελλάδα που τις γέννησε, σαν δευτερεύουσες τέχνες.