
Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε νέα εγκύκλιο που αφορά τη βαθμολογική κατάταξη και την προαγωγή των εκπαιδευτικών που μονιμοποιούνται, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα που προέκυψαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η εγκύκλιος αυτή διευκρινίζει τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται η προϋπηρεσία και το πώς επηρεάζει τη διαδικασία προαγωγής.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η προϋπηρεσία εκτός του δημόσιου τομέα, η οποία αναγνωρίζεται βάσει των διατάξεων του άρθρου 9 του νόμου 4452/2017 (Α’ 17), δεν θεωρείται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία. Αυτό σημαίνει ότι δεν προσμετράται για τη βαθμολογική προαγωγή των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η συγκεκριμένη προϋπηρεσία υπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος, κάτι που μπορεί να επηρεάσει μόνο συγκεκριμένες παραμέτρους της μισθολογικής εξέλιξης, χωρίς όμως να συνεισφέρει στην προαγωγή ή τη βαθμολογική εξέλιξη εντός του δημόσιου τομέα.
Η εγκύκλιος αυτή ήρθε για να δώσει σαφή απάντηση στα ερωτήματα που είχαν τεθεί από διάφορες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετικά με το πώς επηρεάζεται η βαθμολογική κατάταξη και η προαγωγή των μονιμοποιούμενων εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα σε σχέση με την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός του δημόσιου τομέα. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί η ομοιόμορφη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και να αποτραπούν τυχόν παρανοήσεις στη διαχείριση των φακέλων των εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας
Για τη βαθμολογική κατάταξη και προαγωγή των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ισχύουν, κατ’ αρχήν, οι ειδικές διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 12 (Εκπαιδευτικό προσωπικό νηπιαγωγείων), της παρ. 1 του άρθρου 13 (Εκπαιδευτικό προσωπικό δημοτικών σχολείων), της παρ. 2 του άρθρου 14 (Εκπαιδευτικό προσωπικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), και της περ. Α. Προαγωγές του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α ́ 167), σε συνδυασμό με τις (γενικές) διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007 (Α ́ 26), που ορίζουν ότι «2. Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου … Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση. Ευθύς ως ο υπάλληλος ολοκληρώσει την εισαγωγική εκπαίδευση, η προαγωγή διενεργείται αναδρομικώς με όλες τις συνέπειες.»
Επίσης, σας υπενθυμίζουμε ότι για τη βαθμολογική κατάταξη και προαγωγή των εκπαιδευτικών ισχύουν οι υπ’ αριθ. 107693/Ε2/01-07-2016 (Β) Βαθμολογική κατάταξη εκπαιδευτικών) (ΑΔΑ: ΩΣΕ64653ΠΣ-8ΩΖ)1, 83451/Ε2/24-05-2016 (ΑΔΑ: Ω6Σ14653ΠΣ-Υ17) και 98235/Ε3/14-6-2018 (ΑΔΑ: 6Φ4Ζ4653ΠΣ-ΘΛΚ) σχετικές εγκύκλιοι, καθώς και οι αριθ. 10564/Δ2/11-2-2011, 89867/Δ2/5-8-20102 και 122102/Δ2/16-11-2006 παλιότερες εγκύκλιοι.
Οι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις για προαγωγή, δηλαδή έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση και έχουν μονιμοποιηθεί σύμφωνα με όσα ορίζονται στην αριθ. 43974/Ε3/25-4-2024 (ΑΔΑ: 9ΛΣΟ46ΝΚΠΔ-ΚΟ6) εγκύκλιο της υπηρεσίας μας, προάγονται στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό ή/και στον καταληκτικό βαθμό «από την ημέρα που συμπληρώνει ο εκπαιδευτικός το χρόνο υπηρεσίας που απαιτείται για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό» (ν. 1566/85, άρθρο 16, περ. Α, παρ. 4). Η προαγωγή από βαθμό σε βαθμό ή/και στον καταληκτικό βαθμό μπορεί να αποτυπωθεί σε μία διαπιστωτική πράξη, στην οποία θα αναγράφονται αναλυτικά α) η προϋπηρεσία που προσμετρήθηκε για την προαγωγή, β) η τυχόν μείωση του χρόνου προαγωγής λόγω συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό) και γ) η ημερομηνία κατά την οποία ο/η εκπαιδευτικός προήχθη από το βαθμό Γ ́ στον Β ́ και από το βαθμό Β ́ στον Α ́.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η προϋπηρεσία εκτός δημοσίου τομέα που αναγνωρίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 4452/2017 (Α ́ 17) δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία, δεν προσμετράται ως χρόνος για προαγωγή και συνυπολογίζεται μόνο ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό που εντάσσεται ή κατέχει ο εκπαιδευτικός (σχετικές οι αριθ. 35527/Ε2/3-3-2017 (ΑΔΑ: ΩΩΓΩ4653ΠΣ- Ψ13), 92665/Ε2/2-6-2017 (ΑΔΑ: 678Θ4653ΠΣ-ΕΕ7) εγκύκλιοι).