
Με την πρόσφατη νομοθετική τροποποίηση που εισάγεται μέσω του άρθρου 73 του νόμου 5128/30-07-2024 (ΦΕΚ Α’ 118), το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εγκρίνονται και υλοποιούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι μαθητικές δράσεις στα σχολεία. Ο νέος Οδηγός Κριτηρίων Αξιολόγησης καθορίζει ένα απλουστευμένο και ταχύτερο σύστημα έγκρισης των συνεργασιών σχολείων με τρίτους φορείς, με στόχο την ενίσχυση της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας.
Τι αλλάζει στις συνεργασίες σχολείων με τρίτους φορείς
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, η υλοποίηση των δράσεων και των προγραμμάτων, που διοργανώνει κάθε σχολική μονάδα, εγκρίνεται πλέον από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου, ενώ η σχετική απόφαση κοινοποιείται στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η διαδικασία αυτή αντικαθιστά την προηγούμενη, πιο περίπλοκη διαδικασία πολλαπλών εγκρίσεων.
Τι ίσχυε έως σήμερα
Πριν από την ψήφιση της νέας νομοθεσίας, η διαδικασία έγκρισης ήταν περισσότερο γραφειοκρατική και απαιτούσε μεγαλύτερη συμμετοχή διαφόρων εποπτικών φορέων, ανάλογα με την έκταση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων. Συγκεκριμένα, η έγκριση διαχωριζόταν ως εξής:
- Εάν το πρόγραμμα αφορούσε μία μόνο σχολική μονάδα, η έγκριση δινόταν από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της μονάδας, με κοινοποίηση στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
- Για δράσεις που αφορούσαν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες εντός της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, απαιτούταν η έγκριση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
- Αν τα προγράμματα αφορούσαν σχολικές μονάδες που υπάγονταν σε διαφορετικές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης, η έγκριση έπρεπε να δοθεί από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
- Για δράσεις που περιλάμβαναν σχολικές μονάδες από περισσότερες Περιφερειακές Διευθύνσεις, η έγκριση γινόταν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).