HomeNewsΟΟΣΑ: Επίσκεψη κλιμακίου σε σχολεία της Αττικής

ΟΟΣΑ: Επίσκεψη κλιμακίου σε σχολεία της Αττικής

Σχολικές Μετακινήσεις

Από σήμερα, επταμελές κλιμάκιο του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία της Αττικής, στο πλαίσιο της μελέτης “Education Policy Review” για την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Η επίσκεψη του κλιμακίου του ΟΟΣΑ στα σχολεία της Αττικής   έχει προγραμματιστεί από το υπουργείο Παιδείας,  για το χρονικό διάστημα από  σήμερα 4 Φεβρουαρίου έως και την Πέμπτη. Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ήδη έχει δηλώσει ότι  σε συνεννόηση με τον ΟΟΣΑ θα δημιουργηθεί για την ελληνική εκπαίδευση ένας οδικός χάρτης για τις αλλαγές που απαιτούνται. “Η δημοσιοποίηση  από τον ΟΟΣΑ των αποτελεσμάτων για τις επιδόσεις των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 (Programme for International Student Assessment – PISA 2022) για το πρόσθετο και καινοτόμο πεδίο «Δημιουργική Σκέψη» (innovative domain “Creative Thinking”), δείχνει τον δρόμο για τις αλλαγές που θα υιοθετηθούν από το προσεχές σχολικό έτος“, υπογράμμισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Συστάσεις ΟΟΣΑ προς υπ. Παιδείας: Τα ίδια τα σχολεία να επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές. Πρέπει η ίδια η Ελλάδα να αποφασίσει ποιες μεταρρυθμίσεις πρέπει να κάνει στα σχολεία της τονίζει σε πρόσφατο άρθρο του ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), και προσθέτει ότι “ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις“.

Ο Andreas Schleicher φέρνει ως παράδειγμα μεταρρύθμισης την παροχή αυτονομίας σε κάθε σχολείο για να επιλέγει το ίδιο τους εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη για να διδάξουν τους μαθητές. Λέει χαρακτηριστικά ότι στην Ελλάδα, “το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%”. Για την υποχώρηση των επιδόσεων των μαθητών στην Ελλάδα σημειώνει ο Andreas Schleicher, δεν ευθύνεται μόνο η πανδημία COVID και η δημόσια δαπάνη ανά μαθητή. Φέρνει ως παράδειγμα, την Τουρκία και το Βιετνάμ, χώρες με χαμηλότερη δαπάνη ανά μαθητή, οι οποίες όμως αποδίδουν καλύτερα στις εξετάσεις PISA.