moriodotisi
HomeNewsΨυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί: Νέες ομάδες υποστήριξης στα σχολεία για το 2024-2025

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί: Νέες ομάδες υποστήριξης στα σχολεία για το 2024-2025

Με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, καθορίστηκαν οι ομάδες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, στις οποίες θα ασκούν τα καθήκοντά τους μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων και του κλάδου ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών για το σχολικό έτος 2024-2025.

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα σχολεία και ο ρόλος τους

Η παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία είναι κρίσιμη για την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών. Οι ψυχολόγοι παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη, αξιολογήσεις και συμβουλευτική, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σχολικής ζωής. Η κοινωνική εργασία, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνεται στην υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους σε θέματα κοινωνικής ένταξης, οικογενειακής δυναμικής και επίλυσης συγκρούσεων.

Οι ομάδες αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών. Μέσα από συντονισμένες δράσεις, οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν παρεμβάσεις, όπως:

  • Αξιολογήσεις Ψυχολογικής Υγείας: Διενέργεια ψυχολογικών αξιολογήσεων για την ανίχνευση πιθανών προβλημάτων.
  • Συμβουλευτική Υποστήριξη: Παροχή ατομικής ή ομαδικής συμβουλευτικής στους μαθητές για την ενίσχυση της ψυχολογικής τους ευημερίας.
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα ψυχικής υγείας και κοινωνικών σχέσεων.
  • Συνεργασία με Γονείς: Οργάνωση συναντήσεων και εργαστηρίων για γονείς, με σκοπό την ενημέρωση και την υποστήριξή τους.

Προοπτικές και Προκλήσεις

Η υλοποίηση αυτής της απόφασης αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στη σχολική κοινότητα. Ωστόσο, υπάρχουν προκλήσεις που απαιτούν προσοχή, όπως η επαρκής εκπαίδευση του προσωπικού, η υποστήριξη των σχολικών υποδομών και η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την αναγκαιότητα της ψυχικής υγείας.

Συνολικά, η απόφαση αυτή ενισχύει την κατεύθυνση της εκπαιδευτικής πολιτικής προς μια πιο ολοκληρωμένη και ανθρώπινη προσέγγιση στην εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής υποστήριξης για τη μαθητική κοινότητα.