moriodotisi
HomeNewsΣχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης: Ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την εκπαιδευτική αναβάθμιση

Σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης: Ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την εκπαιδευτική αναβάθμιση

ΔΟΑΤΑΠ

Η εκπαίδευση βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο των κοινωνικών αλλαγών, και οι ανάγκες για αναβάθμιση των σχολικών πρακτικών καθίστανται πιο επιτακτικές από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, σε συνεργασία με τον Δήμο Βριλησσίων, υλοποιεί ένα καινοτόμο ερευνητικό-πιλοτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών».

Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, διευθυντών και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η ημερίδα είχε ως στόχο να αναδείξει τις βασικές αρχές και τα οφέλη του προγράμματος, ενώ παράλληλα αποτέλεσε έναν χώρο ανοιχτού διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών.

 

Αναλυτικά για το πιλοτικό πρόγραμμα

Το πρόγραμμα στοχεύει στη ριζική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, εστιάζοντας στη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Μέσω της αξιολόγησης ομοτέχνων (peer review), προωθείται η αμοιβαία υποστήριξη και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η μετατροπή του σχολείου σε έναν ζωντανό οργανισμό μάθησης που καλλιεργεί τη συνεχή ανάπτυξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

Το Δελτίο Τύπου του Διεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Αττικής:

Το Σάββατο 09-11-2024, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής πραγματοποίησε, σε συνεργασία με τον Δήμο Βριλησσίων, εισαγωγική επιμορφωτική Ημερίδα στα πλαίσια υλοποίησης του ερευνητικού-πιλοτικού προγράμματος «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών» στο Συνεδριακό κέντρο Δήμου Βριλησσίων, με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή.

Την ευθύνη της εποπτείας και του συντονισμού του Προγράμματος έχει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, ενώ την ευθύνη υλοποίησής του έχει επιστημονική επιτροπή, η οποία αποτελείται από καθηγητές του ΕΚΠΑ, Συμβούλους Εκπαίδευσης και ειδικούς επιστήμονες.

Την ημερίδα παρακολούθησαν ζωντανά οι εκπαιδευτικοί των σχολείων όλων των βαθμίδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα από την Περιφέρεια Αττικής (107 σχολικές μονάδες) και από διάφορες περιοχές της χώρας, εξ αποστάσεως ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ μέσω Webex (260 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα) και στελέχη εκπαίδευσης, όπως Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Το εν

λόγω ερευνητικό-πιλοτικό πρόγραμμα έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης.

Η ημερίδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, κ. Κωνσταντίνου Παπαχρήστου. Απηύθυναν χαιρετισμό, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Δήμου Βριλησσίων κ. Χρήστος Γούναρης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Τηλέμαχος Κουντούρης και η Επόπτρια Ποιότητας της ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής κ. Βασιλική Παπαδοπούλου. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του προγράμματος από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο ομότιμο καθηγητή ΕΚΠΑ, κ. Γεώργιο Πασιά.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις στελεχών εκπαίδευσης που υλοποίησαν το πιλοτικό πρόγραμμα: «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών» κατά το σχολικό έτος 2023/24. Συγκεκριμένα, κατέθεσαν τις εμπειρίες του η κ. Χριστίνα Παπαγιανίδου – Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) ο κ. Κων/νος Αποστολόπουλος – Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ04 (Φυσικής), ο κ.

Δημήτριος Παπαηλιού – Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής) καθώς και η κ. Παναγιώτα Πλαστήρα – Προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Λαυρίου, η κ. Ειρήνη Κουτρουλάκη – Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κερατέας με εκπαιδευτικούς του σχολείου της, ο κ. Φίλιππος Μελάς – Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γλυκών Νερών, ο κ. Αθανάσιος Ραφτόπουλος – Διευθυντής ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ του 8ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, και η κ. Χριστίνα Ανδρέου – εκπαιδευτικός του

1ου Γυμνασίου Βριλησσίων.

Έγινε σαφής αναφορά στο ότι το πρόγραμμα αποσκοπεί στη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω της ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών και της εφαρμογής του μοντέλου της «αξιολόγησης ομοτέχνων». Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος αποτυπώθηκε και στη γόνιμη συζήτηση που ακολούθησε, μεταξύ όλων των συμμετεχόντων/ουσών. Εκφράστηκε το έντονο ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν για πρώτη χρονιά στο πρόγραμμα, αλλά και η ικανοποίηση και οι υψηλές προσδοκίες για τη συνέχεια, όσων θα συμμετέχουν για δεύτερη χρονιά, φέτος.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλες και όλους!