
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή εξέδωσε την εγκύκλιο υλοποίησης του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” για τα δημοτικά σχολεία της χώρας, για το σχολικό έτος 2024-2025.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει σταδιακά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 για όλους τους μαθητές των δημοτικών σχολείων. Η ημερομηνία έναρξης θα ανακοινωθεί σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα κοινοποιηθεί στο ΥΠΑΙΘΑ από τον ΟΠΕΚΑ, για τα Τμήματα που υπάρχει ήδη σύμβαση με ανάδοχο. Για τα Τμήματα όπου η διαγωνιστική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, η ημερομηνία θα ανακοινωθεί μετά την υπογραφή της σύμβασης.
ΣΤΟΧΟΣ – ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το μενού του προγράμματος καλύπτει και τις πέντε ημέρες της εβδομάδας, ανταποκρινόμενο στις διατροφικές ανάγκες των μαθητών, σύμφωνα με τις αρχές της υγιεινής μεσογειακής διατροφής.
Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνεται με βάση το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Π.Δ. 79/2017 – Α’ 109). Οι μαθητές που συμμετέχουν μεταβαίνουν στις αίθουσες που έχει ορίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται το αργότερο 30 λεπτά μετά το τέλος της τελευταίας διδακτικής ώρας για τους μαθητές που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα και αποχωρούν από το σχολείο. Για τους μαθητές του Ολοήμερου Προγράμματος, η ολοκλήρωση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” πραγματοποιείται στις 14.00, όπως ορίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων που συμμετέχουν, σε ειδική συνεδρίαση κατά την έναρξη του προγράμματος, αποφασίζουν για τις αίθουσες που θα χρειαστούν και τις λεπτομέρειες οργάνωσης και υλοποίησης της διαδικασίας, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας και την ισχύουσα νομοθεσία.
Για τα ολιγοθέσια σχολεία, ειδικά τα 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια, δίνεται η δυνατότητα με σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να επιλέξουν τον χρόνο εφαρμογής του προγράμματος κατά τη διάρκεια της ημέρας.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές των επιλεγμένων σχολείων, με τη συγκατάθεση των γονέων ή κηδεμόνων. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, οι γονείς συμπληρώνουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρονται τυχόν αλλεργίες ή δυσανεξίες των παιδιών τους (συν. 2, υπόδειγμα υπεύθυνων δηλώσεων).
Σύμφωνα με την ΥΑ Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-18 (Β’ 3508), οι Διευθυντές των συμμετεχόντων σχολείων συγκεντρώνουν τις δηλώσεις και καταρτίζουν πίνακα με τον αριθμό των συμμετεχόντων μαθητών, καθώς και τα είδη των αλλεργιών ή δυσανεξιών. Οι πίνακες αποστέλλονται στους Συντονιστές των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.