Τα ΕΠΑΛ και τα ΣΕΚ που ενισχύονται
Το αντικείμενο της προμήθειας για ΕΠΑΛ και ΣΕΚ
Η παρούσα δράση αποτελεί μέρος της τεράστιας αναβάθμισης της μεταρρύθμισης ΕΕΚ, μετά τον αντίστοιχο νέο νόμο για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (4763 / 21.12.2020) που ψηφίστηκε πρόσφατα στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος για τη μεταρρύθμιση της ΕΕΚ, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη δημιουργία Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και προτύπων ΕΠΑΛ από την επόμενη σχολική χρονιά (Σ.Σ.ηδη έγιναν). Ο εκσυγχρονισμός των εργαστηριακών κέντρων σχετίζεται άμεσα με τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση.
Η υπάρχουσα εργαστηριακή υποδομή είναι ως επί το πλείστων ξεπερασμένη και δεν πληροί τις σύγχρονες τεχνολογικές απαιτήσεις. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις απαραίτητου εξοπλισμού, αναλώσιμων και συντήρησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας των εργαστηριακών μαθημάτων σε 40 εργαστήρια επαγγελματικής εκπαίδευσης πρωτύπων ΕΠΑΛ και ως εκ τούτου συμβάλλει στη γενική αναβάθμιση της ΕΕΚ, με τη βελτίωση της υποδομής των εργαστηριακών κέντρων και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού. Η προμήθεια εξοπλισμού υποστηρίζει την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία εργαστηρίων επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και εκπαίδευσης ενηλίκων, το οποίο συνεπάγεται τη βιωσιμότητα και λειτουργικότητα της δράσης, τα αποτελέσματα της οποίας εξασφαλίζουν κατά κύριο λόγο τα ακόλουθα:
• βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών/σπουδαστών, • διαμόρφωση θετικής στάσης προς τη μάθηση, • βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, • απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ενίσχυση της προσωπικότητας και αργότερα, πρόσβαση στην αγορά εργασίας, • ολοκληρωμένη και σε βάθος αναμόρφωση του ευρύτερου παιδαγωγικού πλαισίου, • αξιοποίηση των διαθέσιμων ψηφιακών εκπαιδευτικών υλικών και εργαλείων, •επωφελή χρήση της τεχνογνωσίας που έχουν λάβει αρκετοί εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο των επιμορφωτικών προγραμμάτων και • βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών, με στόχο τη μείωση των εδαφικών ανισοτήτων, την ενίσχυση της εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις και την πρόληψη της σχολικής διαρροής.
Η σύμβαση διαιρείται σε δύο (2) τμήματα. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης, ο ανάδοχος, κάθε τμήματος, υποχρεούται να παραδώσει το σύνολο του ζητούμενου εξοπλισμού ανά τμήμα, στα είδη και στις ποσότητες που αναγράφονται στον ακόλουθο Πίνακα του παρόντος Παραρτήματος (Πίνακας Ειδών Προς Προμήθεια) και με τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που αποτυπώνονται στους Πίνακες Συμμόρφωσης του Παραρτήματος III, μέσα σε περίοδο δέκα έξι (16) μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.
Η παράδοση του εξοπλισμού θα γίνει στις σχολικές μονάδες των Πινάκων του Παραρτήματος IV της παρούσας διακήρυξης. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, ο ανάδοχος οφείλει να λαμβάνει υπόψιν του τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ο οριστικός πίνακας των σχολικών μονάδων ανά τμήμα, θα δοθεί στον ανάδοχο αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, καθώς ενδέχεται να υπάρχουν μεταβολές στην κατάσταση λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Επίσης, εάν κατά τη διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης υπάρξει μεταβολή της κατάστασης λειτουργίας (συγχώνευση, αναστολή λειτουργίας, κατάργηση κ.λπ.) κάποιων εκ των σχολικών μονάδων προορισμού του εξοπλισμού, τότε η Αναθέτουσα Αρχή διατηρεί το δικαίωμα να ορίσει άλλες σχολικές μονάδες προς αντικατάσταση.
Ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος για τη μεταρρύθμιση της ΕΕΚ, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη δημιουργία Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και προτύπων ΕΠΑΛ από την επόμενη σχολική χρονιά.