HomeNewsΥπουργείο Παιδείας: Απαντήσεις για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο ψηφιακό φροντιστήριο

Υπουργείο Παιδείας: Απαντήσεις για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο ψηφιακό φροντιστήριο

Πανελλήνιες

Αναφορικά με τις πρόσφατες καταγγελίες για καταστρατήγηση του Πίνακα Αξιολόγησης στην πρόσληψη αναπληρωτών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε επίσημη απάντηση με αφορμή Ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, η διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών ακολουθεί αυστηρά το θεσμικό πλαίσιο και γίνεται με βάση τον αξιολογικό κατάλογο υποψηφίων, εξασφαλίζοντας τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στην επιλογή. Επισημαίνεται επίσης ότι οι προσλήψεις πραγματοποιούνται με βάση τις ανάγκες του ψηφιακού φροντιστηρίου, το οποίο αποσκοπεί στην ενίσχυση της ψηφιακής εκπαίδευσης και της πρόσβασης στη μάθηση.

 

Αναλυτικές πληροφορίες για το ψηφιακό φροντηστήριο

Οι καταγγελίες αναφέρονταν σε παρατυπίες που σημειώθηκαν κατά τη διαδικασία επιλογής του προσωπικού, όπου δεν τηρήθηκαν τα κριτήρια πρόσληψης, εφόσον ούτε έγιναν ποτέ συνεντεύξεις ούτε τηρήθηκε η προϋπόθεση της πενταετούς τουλάχιστον προϋπηρεσίας σε σχολείο, καθώς ενώ είχε λήξει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων τροποποιήθηκε η Πρόσκληση και αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία και σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Με αυτόν τον τρόπο αποκλείστηκαν εκπαιδευτικοί, που πληρούσαν τον όρο, αλλά δεν είχαν υποβάλλει αίτηση, αφού αρχικά στην πρόσκληση κάτι τέτοιο δεν προβλέπονταν. Το πιο αδιαφανές κριτήριο πρόσληψης, ωστόσο, θεωρήθηκε το κριτήριο της προσωπικότητας που αξιολογήθηκε, ενώ στην πραγματικότητα αποτελεί ένα υποκειμενικό κριτήριο, αφού δε μιλάμε σε αυτήν την περίπτωση για μετρήσιμα μεγέθη.

 

H Απάντηση του ΥΠΑΙΘΑ 

Η αναφερόμενη πρόσκληση (Αρ. Πρωτ.: 92829/Δ7/13.08.2024 – ΑΔΑ: 61ΜΙ46ΝΚΠΔ-8ΩΝ) ήταν ειδική πρόσκληση με σκοπό την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Ψηφιακό Φροντιστήριο κατ’ εφαρμογή των ειδικών διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 26Α του Ν. 4368/2016 (Α’ 21), όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 του Ν. 5128/2024 (Α’ 118).

Η αρμόδια Επιτροπή για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού στο Ψηφιακό Φροντιστήριο (Απόφαση ΑΔΑ: 9ΔΦ246ΝΚΠΔ-5Η7) τήρησε απόλυτα τη νόμιμη διαδικασία λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη σχετική πρόσκληση κριτήρια αξιολόγησης. Σημειώνεται ότι η τροποποίηση και διαμόρφωση του προαναφερθέντος άρθρου 26 του Ν. 4368/2016 με το άρθρο 118 του Ν. 5134/2024 (Α’ 146) δεν μετέβαλε τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αξιολόγησης της σχετικής προαναφερθείσας πρόσκλησης.

Η διαδικασία συνεχίστηκε με την έκδοση της υπό στοιχεία 104837/Δ7/14.9.2024 απόφασης επιλογής προς πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής και ολοκληρώθηκε στις 15.9.2024 με την έκδοση της υπό στοιχεία 104845/Ε1/15.9.2024 (ΑΔΑ: Ρ8ΙΜ46ΝΚΠΔ-ΙΤΕ) υπουργικής απόφασης πρόσληψης εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο ως προσωρινών αναπληρωτών.

Στις 24.09.2024 ακολούθησε νέα πρόκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών και πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025, με σκοπό την πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητριών/ών της Γ τάξης κάθε τύπου Λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (Αρ. Πρωτ.: 109681/24.09.2024 – ΑΔΑ: 6ΙΛΚ46ΝΚΠΔ-ΗΞΦ).

Επισημαίνεται ότι η Επιτροπή για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού στο Ψηφιακό Φροντιστήριο αναπληρωτών εκπαιδευτικών διατύπωσε την εισήγησή της για την επιλογή προς πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο με βάση αξιολογικό κατάλογο υποψηφίων σύμφωνα με τα οριζόμενα κριτήρια αξιολόγησης στη σχετική πρόσκληση.

Σημειώνεται ότι οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 26Α του Ν. 4368/2016, κατ’ εφαρμογή των οποίων πραγματοποιήθηκε η σχετική διαδικασία, δεν προβλέπουν ως διακριτό βήμα την ανάρτηση της βαθμολογίας των συμμετεχόντων. Συνεπώς, ισχύουν οι γενικές διατάξεις του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999 Α’ 45) περί γνώσης ή δικαιώματος πρόσβασης σε δημόσια έγγραφα.