HomeNewsΥπουργείο Παιδείας: Νέοι πίνακες κατάταξης στην Ειδική Αγωγή

Υπουργείο Παιδείας: Νέοι πίνακες κατάταξης στην Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτικοί

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απάντησε στη Βουλή σχετικά με το πότε θα ανοίξουν οι πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών, ύστερα από σχετική ερώτηση που υποβλήθηκε. Συγκεκριμένα, η απάντησή της αναφέρεται στην ερώτηση με αριθμό πρωτοκόλλου 6705/12-09-2024.

Στην απάντησή της, η υφυπουργός διευκρίνισε ότι το σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθορίζεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ε’ (άρθρα 53-67) του νόμου 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13). Το σύστημα αυτό υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), το οποίο έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πινάκων κατάταξης.

Αναλυτικά η ενημέρωση για τους νέους πινάκες κατάταξης Ειδικής Αγωγής

Ειδικότερα, το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54). Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και, κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61). Οι πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56). Οι ενταγμένοι στους εν λόγω πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63).

Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει1, ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ.2. Περαιτέρω, οι διατάξεις επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αυτά που επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες προκηρύξεις της Αρχής.3

Υπό το πρίσμα αυτό, καθίσταται σαφές ότι η έκδοση των αξιολογικών πινάκων που προβλέπονται από τον ν. 4589/2019 αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία. Αυτή περιλαμβάνει διαδοχικές ενέργειες από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), καθώς και από τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Κάθε φάση της διαδικασίας ξεκινά μόνο αφού ολοκληρωθεί η προηγούμενη και πρέπει να τηρούνται αποκλειστικές προθεσμίες.

Σημειώνεται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β’ και οι τελικοί επικουρικοί πίνακες (όπως ορίζονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019) δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023 και Γ΄ 1680/29.6.2023) και θα ισχύουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2024-2025. Αντίστοιχα, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες για τις προκηρύξεις της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 και Γ’ 2415/12-8-2024. Εν τω μεταξύ, αναμένεται η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων για τις προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ).

Καθώς πλησιάζει η λήξη ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ξεκινήσει προκαταρκτικές συζητήσεις με το Α.Σ.Ε.Π. για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας. Αυτές οι προσπάθειες βασίζονται στην εμπειρία προηγούμενων διαδικασιών και στις δυνατότητες διαλειτουργικότητας των σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, όπως το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού (Ο.Π.ΣΥ.Δ.). Στόχος είναι η βελτίωση της εμπειρίας τόσο για τους υποψηφίους όσο και για τη διοίκηση.