HomeNewsΖέττα Μακρή: Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση και η αντικατάσταση Διευθυντών σχολείων

Ζέττα Μακρή: Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση και η αντικατάσταση Διευθυντών σχολείων

Υπουργείο Παιδείας

Σε συνέντευξη που παραχώρησε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, στην εφημερίδα Πελοπόννησος (pelop.gr), σχολίασε μεταξύ άλλων τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την αξιολόγηση και την αντικατάσταση διευθυντών σχολικών μονάδων που επιλέγουν να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία.

Η κ. Μακρή τόνισε ότι η αξιολόγηση αποτελεί βασικό πυλώνα για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και την ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Όπως σημείωσε, η διαδικασία αυτή είναι αναγκαία για την αναγνώριση των θετικών πρακτικών, αλλά και για την επίλυση προβλημάτων που μπορεί να υπάρχουν σε σχολικές μονάδες.

 

Αναλυτικά όσα δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας

Αναφορικά με την αντικατάσταση των διευθυντών που αρνούνται να συμμετάσχουν, η υφυπουργός υπογράμμισε ότι ο ρόλος του διευθυντή δεν περιορίζεται μόνο σε διοικητικά καθήκοντα, αλλά περιλαμβάνει την ενεργό συμμετοχή σε διαδικασίες που αποσκοπούν στη συνεχή αναβάθμιση του σχολείου. «Η στάση τους δεν συνάδει με τη θεσμική υποχρέωση για συμμόρφωση σε αποφάσεις που έχουν ως στόχο τη συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι οι αντιδράσεις που εκφράζονται από μερίδα εκπαιδευτικών βασίζονται σε ανησυχίες και δυσπιστία απέναντι στις αλλαγές, καλώντας παράλληλα όλους τους εμπλεκόμενους να συμμετάσχουν σε έναν εποικοδομητικό διάλογο. «Είναι απαραίτητο να δουλέψουμε μαζί για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να διασφαλίσουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα ωφελήσουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας», πρόσθεσε.

Η ερώτηση της δημοσιογράφου: Πρόσφατα στην Αχαΐα έγινε αντικατάσταση δύο διευθυντών σχολικών μονάδων, οι οποίοι εμπόδισαν την αξιολόγηση. Οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών συνεχίζονται. Είστε αποφασισμένοι να στηρίξετε μέχρι τέλους τον σχετικό νόμο;

Ζέττα Μακρή: Η χώρα μας εντάχθηκε στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης που εφαρμόζουν την αξιολόγηση και η πορεία δείχνει ότι η κουλτούρα της αξιολόγησης αρχίζει και εμπεδώνεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ταυτόχρονα, βέβαια, έχουμε και κάποιες αντιδράσεις, πολύ περιορισμένες, στελεχών της εκπαίδευσης που κρατούν επιφυλακτική στάση ως προς το καθήκον τους.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος υλοποιείται σύμφωνα με τις προεκλογικές κυβερνητικές δεσμεύσεις και είναι νόμος του κράτους, όπως πολύ σωστά είπατε και σεις. Εννοείται ότι επιμένουμε στην πλήρη εφαρμογή του πλαισίου που έχει ψηφιστεί, ενώ, όπου εντοπίζουμε κενά ή γραφειοκρατικά εμπόδια, τότε θα παρεμβαίνουμε με καλή πίστη και με πνεύμα συνεργασίας με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, όπως έχει επαναλάβει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Μάλιστα έχει χαρακτηριστικά αναφέρει «Με πρώτο εμένα ως υπουργό, όλοι στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αξιολογούμαστε. Και το ίδιο το πλαίσιο της αξιολόγησης θα αξιολογηθεί, αφού πρώτα εφαρμοστεί και δοκιμαστεί στην πράξη».

 

Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα

Το Υπουργείο και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας νομοθετούν πάνω από το σύνταγμα και απαγορεύουν τη συμμετοχή εκπαιδευτικών  σε μια απεργία-αποχή που έχει νόμιμα προκηρυχθεί και βρίσκεται σε ισχύ. Αυτό τονίζουν σε ανοικτή τους επιστολή οι καθαιρεμένοι  Διευθυντές του 19ου Γυμνασίου Πάτρας και ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας, αντίστοιχα κ.κ. Ντάφλος Γιώργος και Καζάκου Μαρία, και εξηγούν τους λόγους της καθαίρεσής τους, προσθέτοντας το εξής:

«Ας σημειωθεί λοιπόν, για όσους δε γνωρίζουν, ότι ο Σύμβουλος ειδικότητας και ο Διευθυντής του σχολείου καλούνται να αξιολογήσουν τον εκπαιδευτικό για την διδακτική του επάρκεια, τη διαχείριση της τάξης κλπ, αφού παρακολουθήσουν 2-3 διδακτικές ώρες του. Αυτό σημαίνει ότι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει στις εσχατιές της χώρας για 10, 15 και 20 χρόνια, ως αναπληρωτές, πρέπει τώρα να αξιολογηθούν από εμάς, ως νεοδιόριστοι (!) κι αυτό μέσα από 2-3 παρακολουθήσεις! Αλήθεια, μπορούν οι εγκέφαλοι του Υπουργείου Παιδείας να μας υποδείξουν ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος διδασκαλίας; Μπορούν να μας υποδείξουν προτάσεις παιδαγωγικών τμημάτων που περιγράφουν τον ιδανικό τρόπο διδασκαλίας; Πόσο μετρήσιμο είναι αυτό; Ή μήπως το επόμενο βήμα είναι να γίνεται η αξιολόγηση αυτή από την απόδοση των μαθητών;» αναφέρουν και προσθέτουν:

«Έτσι, λοιπόν, το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των γονέων τους, ήταν να αντισταθούμε στην απονομιμοποιημένη αξιολόγηση, που αν προχωρήσει, θα επιφέρει ένα ακόμη χτύπημα»